Auckland, Hahei en Raglan - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Lysanne Sloff - WaarBenJij.nu Auckland, Hahei en Raglan - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Lysanne Sloff - WaarBenJij.nu

Auckland, Hahei en Raglan

Door: Lysanne

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

21 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Raglan

Beste mensen,

Na een goede nacht van tien uur was ik weer fris en fruitig om Auckland te gaan verkennen. Samen met een paar andere meisjes die ik in het hostel had ontmoet besloten we een wandeling richting Ponsonby te maken, een leuke wijk dichtbij het centrum met gezellige eettentjes en winkeltjes. Aangezien we allemaal net waren aangekomen was het nog iets te vroeg om al helemaal los te gaan in de souvenirwinkels, maar de sfeer zat er goed in. Helaas werkte het weer want minder mee: het was warm, maar het miezerde. En was ik nou net Nederland ontvlucht vanwege de regen... Gelukkig maakte het uitzicht op de haven van Auckland veel goed, als ook onze wandeling door The Domains. The Domains is eigenlijk een heel groot park met wandelroutes en tuinkassen, ideaal om even uit te rusten. Zeker een aanrader als je ooit in Auckland bent aangezien het gelijk een kijkje biedt in de veelzijdige natuur van Nieuw Zeeland. Tegen het einde van de middag hadden we toch al weer wat kilometers afgelegd en besloten we als avondeten maar eens makkelijk te beginnen: een pizza bij Dominos voor maar 5 NZD. Niet de grootste, maar voor mij meer dan genoeg. Na het avondeten sloeg de jetlag weer toe en dus besloot ik maar vroeg naar bed te gaan, aangezien ik morgen ook met de Stray bus om half acht zou vertrekken.

De volgende dag begon de rondreis dan ook pas echt. Onze chauffeur voor de komende paar dagen was een soort maffe maar zeer vriendelijke piraat, met een al even maffe naam: Seagull (wat dus zeemeeuw betekent). Nadat iedereen op de bus was legde hij uit wat de plannen zouden zijn voor de dag en hoe het rondreizen met Stray precies werkt. Ik moet zeggen dat alhoewel het af en toe een beetje op een soort schoolreisje lijkt, je wel echt supergoede deals krijgt voor activiteiten en je komt ook echt op plekken waar je in je eentje veel moeilijker zou komen. Ook zorgen ze dat ze elke dag langs een supermarkt en pinapparaat rijden, dus ik moet zeggen dat het me allemaal nog erg makkelijk af is gegaan, dat backpacken... Voor de eerste dag stond de reis naar Hahei op het programma. Hahei wordt ook wel het Thailand van Nieuw-Zeeland genoemd, vanwege de witte stranden en palmbomen. Echter, het was nog steeds niet echt geweldig weer dus hing er een soort mystieke mist over de stranden en de zee wat het eigenlijk ook wel weer speciaal maakte. De wandeling naar Cathedral Cove was ook echt fantastisch mooi: voor een eerste aanraking met Nieuw Zeeland was ik ook diep onder de indruk. Het lijkt net alsof je door een oerwoud loopt, maar dan zonder alle apen, slangen en andere gevaarlijke beesten. En het uitzicht vanaf de klif was echt prachtig. Na de wandeling hadden we nog de mogelijkheid om naar Hot Water Beach te gaan. Op dit strand kun je een kuil gaven en het water in de kuil wordt dan verwarmd door de aarde. Komt allemaal door de vulkanische activiteit op het Noordereiland. Op sommige plekken was het zelfs te heet om in te zitten. De dag in Hahei werd afgesloten met een barbecue, uitgevoerd door Seagull. Het was een leuke manier om wat beter kennis te maken met mijn andere reisgenoten.

Na een nacht in ons blokhutje in Hahei reden we verder naar Raglan, het surfcapital van Nieuw Zeeland door de aanwezigheid van twee point breaks. Onderweg maakt we nog een kleine stop in Paeroa, beroemd om de productie van de frisdrank Lemon & Paeroa. Best lekker, smaakt een beetje als ginger ale of rivella. Na het stadje Hamilton hadden we nog de tijd om de Bridal Veil Falls te bekijken, 1 van de vele watervallen. Mooi was ie wel (zie trouwens ook de foto's). Rond het middaguur kwamen we aan in Raglan. Net als Hahei ligt Raglan in de provincie Waikato, genoemd naar de Waikato rivier. In het stadje hangt echt een relaxte sfeer en alles rondom surfen is er te vinden. Inmiddels was het ook lekker weer, wat mijn vakantiegevoel alleen maar versterkte. Die nacht zouden we slapen in de Kairoi Lodge. Kairoi betekent Sleeping Lady en is zo genoemd omdat de berg lijkt op een vrouw die op haar rug ligt. Het was echt een prachtige lodge, tegen een berg aangebouwd en midden in het tropische woud. 's Middags was het tijd voor wat rust en werd doorgebracht aan de kant van de zee. Ook deze dag werd weer spectaculair afgesloten met een Sunset Cruise om de zon in de zee zien weg te zakken, onder het genot van een drankje en fish en chips. Het was weer een prachtig einde van een prachtige dag.

Ok, dit waren dus pas de eerste twee dagen, maar geloof me als ik zeg dat het bijna wel een week leek. Zoveel nieuwe indrukken, nieuwe mensen en lekker weer. Wat wil je nou nog meer?

Tot de volgende update!

• 25 Februari 2014 - 21:02

Nicole:

Veel gedaan en gezien al Lysanne! Super leuk om je updates te lezen ;-) Ben benieuwd naar de volgende alvast!! Veel plezier! X

• 26 Februari 2014 - 10:14

Margi:

Klinkt allemaal super leuk lysanne! En fijn dat het backpacken zo makkelijk gaat ;) Veel plezier nog verder! xxx

• 28 Februari 2014 - 11:24

Hans En Marianne (buurtjes):

Hoi Lisaane, Super wat je al gedaan en gezien hebt.
    Geniet ervan xx