Het is begonnen! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lysanne Sloff - WaarBenJij.nu Het is begonnen! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lysanne Sloff - WaarBenJij.nu

Het is begonnen!

Door: Lysanne

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

18 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lieve mensen,

Het is nu echt begonnen, mijn 2,5 maanden lange reis door Nieuw Zeeland. De afgelopen dagen ben ik van Auckland naar Rotorua gereisd maar ik heb zoveel gedaan dat ik niet kan geloven dat ik er nog geeneens een week ben! Laat ik maar bij het begin beginnen.

Voor mij, mijn ouders en Marije begon de reis op zondagmiddag 16 februari om 17.00 toen we in de auto stapten richting Schiphol. Ik zou pas om 22.00 vliegen maar Schiphol is natuurlijk ook weer niet naast de deur (alhoewel een peuleschil in Nieuw-Zeelandse begrippen) en we zouden nog wat eten op het vliegveld. Alhoewel ik de dagen ervoor ontzettend zenuwachtig was geweest was ik bijna de rust zelve zo vlak voor de enorme reis. Eigenlijk had ik er gewoon ontzettend veel zin in. Eenmaal op het vliegveld aangekomen de nodige dingen gedaan: geld wisselen, inchecken en een hapje eten. Daarna was dan toch echt het moment aangebroken om voor 2,5 maand afscheid te nemen van mijn familie. Na de nodige knuffels en laatste foto's liep ik de douane door en kon het wachten op de eerste van drie vluchten beginnen. De vlucht van Schiphol naar Dubai duurde "maar" 7 uur en was dan ook voor mijn gevoel best snel voorbij. Gelukkig heeft Emirates een enorm entertainment systeem voor elke passagier dus je kunt je goed vermaken met films, series en spelletjes. Om half zeven 's ochtends plaatselijke tijd landde het vliegtuig in Dubai. Gelukkige hoefde ik hier maar drie uurtjes te wachten op de volgende vlucht naar Brisbane in Australie. Daar was ik wel blij om aangezien Dubai Airport nou niet heel speciaal is. Tegen de tweede vlucht heb ik het meest opgekeken aangezien het 14 uur duurde en ik moet zeggen dat het ook niet omvloog. Gelukkig was het wel een erg rustige vlucht. Na wat uurtjes slaap landde we veilig in Brisbane, ook weer ergens vroeg in de ochtend. Na een uurtje of twee vlogen we weer verder naar Auckland. In vergelijking met de vorige vlucht was dit zo voorbij en om half drie 's middags (Nederlandse tijd half drie 's nachts) was ik dan eindelijk in Nieuw Zeeland. Helaas ben je er dan nog niet want de douane is erg streng. Je mag absoluut geen eten meenemen en ook als je bijvoorbeeld hebt gewandeld met je wandelschoenen moet je die aangeven bij de douane aangezien dat een gevaar kan vormen voor de natuur. De Kiwi's zijn erg beschermend ten opzichte van hun natuur en proberen alles zoveel mogelijk te houden als het is. In eerste instantie denk je echt van, nou, overdrijven is ook een kunst, maar na een paar dagen zie je hoe mooi de natuur hier is en snap je ook echt waarom het behouden moet blijven want over twintig jaar willen we hier nog steeds op vakantie kunnen gaan.

Eenmaal door de douane had ik al snel de bus gevonden richting het centrum van Auckland. Na zo'n 40 minuten was ik bij The Attic backpackers, mijn hostel voor de komende twee nachten. Zoals de naam al zegt is het op zolder en je komt er via een soort oude fabriekslift die ze niet mogen veranderen omdat het een monument is. Zeker apart. Het hostel zelf was ook erg gezellig en cosy. Diezelfde avond hadden ze taco night en omdat ik toch al zo van mijn ritme af was besloot ik maar zo snel mogelijk in het Nieuw-Zeelandse ritme te komen en hieraan mee te doen. Tegen acht uur 's avonds hield ik het echt niet meer en toen ben ik ook als een blok in slaap gevallen, moe maar voldaan.

Goed, dit was dan het eerste gedeelte. Aangezien ik snap dat jullie niet altijd even geinteresseerd zijn in mijn blogs probeer ik zoveel mogelijk kleine stukjes blog toe te voegen zodat jullie kunnen kiezen wat jullie wel en niet lezen :). Ik hoop dat jullie het leuk vinden!

  • 04 Maart 2014 - 11:15

    Marit:

    Super om te lezen Lysanne! Heel tof zo'n verre reis! Ik ben jaloers hoor, ik doe het je niet snel na. Op naar een paar maanden mooie herinneringen maken :D

  • 04 Maart 2014 - 21:58

    Marja:

    Fijn dat je goed bent aangekomen!
    Hoop dat je nog heel veel moois gaat zien.
    Geniet ervan!
    Wij blijven je volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lysanne

Actief sinds 24 Feb. 2014
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 6211

Voorgaande reizen:

16 Februari 2014 - 30 April 2014

Flashpacken door Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: