Rotorua & Hobbiton - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Lysanne Sloff - WaarBenJij.nu Rotorua & Hobbiton - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Lysanne Sloff - WaarBenJij.nu

Rotorua & Hobbiton

Door: Lysanne

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

25 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Beste mensen,

We gaan weer verder waar we gebleven waren: bij mijn bezoek aan de Maori. Na onze nacht in de marae werden we 's ochtends verrast met versgebakken wentelteefjes, iets wat er natuurlijk goed inging. Na afscheid te hebben genomen van onze Maori hosts was het tijd om richting Rotorua te vertrekken. Rotorua staat er bekend om dat je het al van verre ruikt: inderdaad, door de vulkanische activiteit komt er op verschillende plaatsen warme stoom omhoog die een onaangename zwavellucht heeft, beter bekend als de stank van rotte eieren. Het is inderdaad alsof de aarde bij tijd en wijle scheetjes laat. Door deze geothermische activiteit zijn er in Rotorua veel spabaden te vinden, omdat er een heleboel natuurlijk hete baden zijn. Ondanks de misselijkmakende geur is Rotorua een erg schattige plek en het doet een beetje koloniaal aan door de bouwstijl en de palmbomen.

Zodra we gearriveerd waren in Rotorua werd het stadje verkend. Omdat het zondag was waren er een aantal lokale evenementen te vinden, zoals bijvoorbeeld een culturele markt en een fietsfestival. Het zonnige weer droeg alleen maar verder bij aan mijn vakantiegevoel. De volgende dag besloten we goed te beginnen met een uitgebreid ontbijt bij Fat Dog, een lokaal eettentje bekend om het uitstekende eten. En inderdaad waren mijn Fat Pancakes het lekkerste wat ik tot nu toe in NZ had gegeten. Nadat we ons buikje vol hadden gegeten was het tijd voor een wandeling langs Lake Rotorua, waarbij we veel geothermische activiteit tegenkwamen. Al gauw kwam ik erachter dat ik erg blij was geen geld te hebben besteed aan een spabezoekje, omdat ik bij tijd en wijle echt kotsmisselijk werd van de zwavelgeur. Dan is een heet bad eerder een straf. De rest van deze dag werd besteed aan boodschappen en rust, iets wat hoognodig was na mijn drukke reisschema en schat aan nieuwe indrukken van de afgelopen paar dagen. De volgende dag was het tijd om afscheid te nemen van mijn Nederlandse reisgenoten van de afgelopen paar dagen. Zij reisden verder naar het zuiden terwijl ik nog eerst de East tour zou doen. Gelukkig heb ik me goed weten te vermaken met mijn bezoekje aan Hobbiton, de filmset waar de Lord of the Rings en The Hobbit films zijn opgenomen. Hobbiton bestaat uit een behoorlijk aantal Hobbit-holen die van de buitenkant helemaal in detail zijn gelaten zoals ze ook zijn gebruikt voor de films. Ook de omgeving is in stijl, zoals de boomgaard, moestuin, meer en de grote eik bovenop Balingshoek. Deze eik is echter hartstikke nep: gewoon een plastic boom met allemaal plastic blaadjes. Ondanks dat had ik echt het gevoel dat ik in de Gouw rondliep en zo op bezoek kon gaan bij Sam of Bilbo. Het 2-uur durende bezoek werd afgesloten met een pul appelcider in The Green Dragon Inn. Deze pub/kroeg is helemaal in Hobbit-stijl nagemaakt en volledig werkend.

Mijn bezoekje aan Hobbiton was tevens de afsluiter van mijn verblijf in Rotorua. In mijn volgende update doe ik verslag van mijn toer rond de ontontdekte oostkust van Nieuw Zeeland: de Bay of Poverty. Iedereen overigens hartstikke bedankt voor de lieve berichtjes en reacties! Tot de volgende update :)

  • 07 Maart 2014 - 18:58

    Theo Wallet:

    Hoi Lysanne leuk om al je verhalen te lezen. Veel herkenbaarheid en krijg er zo weer reis kriebels van. Dat je niet voor het hobbit bier bent gegaan :-) was erg lekker zelfs om 11.00 's morgens ;-)

  • 18 Maart 2014 - 17:52

    Nicole:

    haha the Shire!! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lysanne

Actief sinds 24 Feb. 2014
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 6212

Voorgaande reizen:

16 Februari 2014 - 30 April 2014

Flashpacken door Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: